Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T22:20:16+01:00
W rombie o obwodzie 52 cm jedna z przekątnych jest o 3 cm krótsza od długości boku rombu, a druga o 11 cm dłuższa. Oblicz pole rombu.

bok rombu = 52cm:4 = 13cm

1 przekątna 13-3=10cm
2 przekątna 13+11=24cm

pole=d1*d2*0,5

pole=10*24*0,5=10*12=120cm2
2009-12-16T22:21:24+01:00
Romba ma wszystkie boki równe więc długość jednego boku to 52/4=13
e(jedna przekątna)=13-3=10
f(druga przekątna)=13+11=24

P=½(e*f)=½(10*24)=120 cm²
2009-12-16T22:21:33+01:00
Ob=4a
52cm = 4a
a= 13

e=13-3
e=10cm
f=13+11
f=24

P=ef/2
P=10*24/2
P=240/2
P=120 cm²

(e- krótsza przekątna
f- dłuższa przekątna)
chodziło że o 11 cm dłuższa od boku czy drugiej przekątnej? bo zrobiłem od boku :)