Odpowiedzi

2009-12-16T22:33:03+01:00
O1.
Krawędź:
√36 = 6cm

o2.
Krawędź:
√81 = 9cm
Objętość:
(81*9)/3 = 243cm³

o3.
Krawędź:
√144 = 12cm
Objętość:
(144*12)/3 = 576cm³

o4.
Krawędź:
2cm
Pole pods.
4cm²
Wysokość:
9cm

Przyjąłem, że są to ostrosłupy prawidłowe 4kątne, bo tych danych nie było.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T01:20:53+01:00
O2: 12cm, 9cm, 81 cm², 324 cm³
ponieważ k=9/6=3/2=1,5 razy większy od O1
81 cm²=9*9
12cm=8*1,5
324 cm³=1/3*81*12

O3: 16cm, 12cm, 144cm², 768cm³
bo 144=12*12, czyli bok=12cm, a więc jest 2 razy większy od O1
16cm=2*8cm
768cm³=1/3*144*16

O4: 4cm, 3cm, 9cm², 12cm³
liczę najpiewr skalę:
96:12=8czyli k³=8, a więc k=2 mamy 2 razy mniejszy ostrosłup od O1
4cm=8cm:2
3cm=6cm:2
9cm²=3*3
5 5 5