Odpowiedzi

2009-09-12T12:07:49+02:00
M=250kg
W=50000J
h=?
g=10m/s2

Zmiana Energi potencjalnej = W
W = Ep2 - Ep1
Ep1= O
W = mgh
h= W/mg
h= 50000/250=200m

odp. Cegły zostały podniesione na wysokość 200 m
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T12:17:18+02:00
Dane:
masa m=100×2,5 = 125 [kg]
W=50 000 [J]
G= 10 [m/s²]
Szukane:
wysokość h=?
W=m×G×h
h=W/m×G
h=50 000/(250×10)
h=50 000/2500
h=20m
spr. jednostek:
[J/(kg×m/s²)]=[(N×m)/(kg×m/s²)]=[(kg×m²/s²)/(kg×m/s²)=[m]
4 4 4