Odpowiedzi

2009-12-16T22:27:59+01:00
*umożliwia przebieg wszystkich reakcji chemicznych
*rozpuszcza większość związków, np. cukry, część witamin, umożliwiając ich transport
*pomaga w usuwaniu szkodliwych produktów przemiany materii
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:30:02+01:00
Znaczenie wody w organizmie:
- jako środek transportu wewnątrzustrojowego, np. produktów przemiany materii, substancji odżywczych, hormonów, witamin, enzymów
- regulacja temperatury
- regulacja ciśnienia osmotycznego, pH
- uczestniczny w reakcjach hydrolizy (rozkład substancji w kontakcie z wodą)
- utrzymuje odpowiednie wymiary i kształty komórek
- warunkuje turgor (jędrność komórki)