Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:45:50+01:00
Skorzystaj, z prawa zachowania pędu:
m1V1=m2V2,
Dane:
m1=2[kg]
V1=3[m/s]
m2=5[kg]
Szukane:
V2=?
Przekształcamy wzór, wynikający z prawa zachowania pędu:
V2=(m1 x V1)/m2, jednostka musi wyjść w [m/s],
Obliczenia:
V2=(2 x 3)/5=6/5=1,2[m/s], przy okazji, zobacz jakie to są zderzenia sprężyste, a jakie niesprężyste. W którym ze zderzeń jest zachowana całkowita energia mechaniczna? Podpowiedź, energia nie powstaje z niczego ani nie ginie.zbigniew63
9 5 9
2009-12-16T23:46:09+01:00
Po tej samej prostej, w przeciwne strony, poruszają sie: cialo o masie m₁=2kg z szybkoscia v₁=3m/s oraz cialo o masie m₂=5kg. Jaka szybkosc musi miec cialo o masie m₂, aby po niesprezystym zderzeniu oba ciala pozostaly w spoczynku?

m₁=2kg
v₁=3m/s
m₂=5kg
V2=?

m1*V1=m2*V2 zasada zachowania pędu

2kg*3m/s=5kg*V2
V2=[6kg*m/s ]/5kg
V2=1 i 1/5 m/s
9 3 9