Odpowiedzi

2009-12-16T22:42:11+01:00
Trzeba to sobie po kolei najlepiej rozpisac

1h : 20 km
2h : 19.25 km
3h: 18.50 km
4h: 17.75 km
5h: 17 km

Czyli w sumie widac ze jechac 5h i wystarczy dodac te wartosci i wyjdzie nam 92,5km
1 4 1
2009-12-16T22:50:20+01:00
R=-0,75
a1 = 20
an = 17
20+ (n-1)*r = 17
17-20 = -0,75 * (n-1)
n - 1 = -3/-0,75 = 4
n-1 = 4
n=5

sn = 20+17 /2 *n = 37/2 *5 = 185/2 = 92,5

92,5km
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:56:55+01:00
Zapewne masz teraz ciągi atytmetyczne :)
r - różnica ciągu
a₁=20
r= -0,75
a/n=a₁+(n-1)*r
, gdzie
a/n=17
Podstawiamy
17=20+(n-1)*-0,75
17=20-0,75n+0,75
-3,75=-0,75n - obustronnie przez -0,75
n=5
Jechał 5h. Teraz liczymy drogę. Czyli sumę tych 5 wyrazów
Sn=n*(a₁+a₅)/2
Sn=5(20+17)/2
Sn=5*37/2
Sn=92,5
Rowerzysta przejechał 92,5 km
9 4 9