Odpowiedzi

2009-12-16T22:43:54+01:00
1kopa = 60szt.
1/4 kopy = 15szt.

60+15=75

Odp. Pan Ludwik Jerzy Kern miał wówczas 75lat.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:45:48+01:00
W 1996 roku Ludwik Jerzy Kern,autor książek dla dzieci,otrzymał na swoje urodziny koszyk zawierający 1 1/4 kopy jaj.Jajek w koszyku było tyle ,ile lat miał wówczas pan Kern.W którym roku się urodził ?
kopa to 60 jaj
1/4 kopy to 60*1/4=15
60+15=75 tyle miał jaj w koszyku
czyli miał lat 75
1996-75=1921 w tym roku się urodził
27 4 27
60* 1 1\4 = 60* 5\4= 75\1 = 75
i drugie działanie: 1995 - 75 = 1920
urodził się 1920 roku.
sory
Urodził się w 1921 roku.