Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T22:45:14+01:00
A){2x+3y=0,5
{3x+y=-1 /*-3
-----------------
2x + 3y = 0,5
-9x -3y = 3
--------------
-7x = 3,5
x = -1/2
y = 1/2

<> podstawiania
2x + 3y = 1/2
y = -1 - 3x
-----------------
2x + 3(-1 - 3x) = 1/2
y = -1 - 3x
---------------------------
2x - 3 - 9x = 1/2
-7x = 3,5
x = -1/2
y = 1/2


b){2x+y=14/*-4
{8x+½y = 35
----------------
-8x - 4y = -56
8x + 1/2y = 35
---------------------
-3,5y = -21
y = 6
x = 4

<> podstawiania

y = 14 - 2x
8x + 1/2(14 - 2x) = 35
----------------------------
y = 14 - 2x
8x + 7 - x = 35
-----------------------
y = 14 - 2x
7x = 28
-------------------
y = 14 - 2x
x = 4
y = 6
1 5 1
2009-12-16T22:47:54+01:00
2x + 3y = 0,5
3x + y = -1

Wybieramy jedno:
3x + y = - 1
y = -1 - 3x

i podstawiamy do pierwszego:
2x + 3*(-1 - 3x ) = 0,5
2x - 3 - 9x = 0,5
-7x = 3,5
x = -0,5

y = - 1 - 3*(-0,5) = 0,5

Drugi uklad rownan
2x+y=14
8x + 1/2 y = 35

analogicznie:
2x + y = 14
y = 14-2x

8x + 0,5*(14-2x) = 35
8x + 7 - x = 35
7x = 28
x= 4

y = 14 - 2*4 = 6

1 5 1
2009-12-16T22:55:19+01:00
2x+3y=0,5
3x+y=-1

2x+3y=0,5
y=-1-3x

2x+3*(-1-3x)=0,5
y=-1-3x

2x-9x=0,5+3
y=-1-3x

-7x=3,5|/-7
y=-1-3x

x=-0,5
y=-1-3(-0,5)

x=-0,5
y=-1+1,5

x=-0,5
y=0,5

I drugi przykład

2x+y=14
8x+1/2y=35

y=14-2x
8x+7-x=35

y=14-2x
7x=35-7

y=14-2x
x=4

y=14-8
x=4

y=6
x=4
1 5 1