Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T23:01:41+01:00
Ten trójkąt jest równoramienny
l - tworząca stożka
l² + l² = 16²
2 l² = 256
l² = 256 :2
l² = 128 = 64*2
l = 8 √2
r = 16 cm : 2 = 8cm
P = π r l = π*8cm*8√2 cm = 64√2 π cm²
10 2 10
mam pytanie z jakiej książki to pytanie jest ? albo z matury?
2009-12-16T23:42:07+01:00
Przekrój osiowy stożka jest trójkątem prostokątnym o przeciwprostokątnej równej 16.Oblicz pole powierzchni bocznej tego stożka.

Skoro przekrój jest trójkątem prostokątnym , to musi to być trójkąt prostokątny równoramienny.

Ma on kąty 45⁰,45⁰ i 90⁰

r=1/2 *16=8
h=r=8
l=r√2
l=8√2

Pb=πrl
Pb=π*8*8√2
Pb=64π√2
6 2 6