Odpowiedzi

2009-12-16T23:12:23+01:00
Ksiegi:::
-KSIĘGA PIERWSZA - GOSPODARSTWO
KSIĘGA DRUGA - ZAMEK
KSIĘGA TRZECIA - UMIZGI
KSIĘGA CZWARTA - DYPLOMATYKA I ŁOWY
KSIĘGA PIĄTA - KŁÓTNIA
KSIĘGA SZÓSTA: ZAŚCIANEK
KSIĘGA SIÓDMA - RADA
KSIĘGA ÓSMA - ZAJAZD
KSIĘGA DZIEWIĄTA - BITWA
KSIĘGA DZIESIĄTA - EMIGRACJA. JACEK
KSIĘGA JEDENASTA - ROK 1812
KSIĘGA DWUNASTA - KOCHAJMY SIĘ
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T23:26:37+01:00
1) Autor : Adam Mickiewicz
2) Oryginalny tytuł :
"Ostatni zajazd na Litwie
Historia szlachecka
z r. 1811 i 1812
We dwunastu księgach wierszem
3) Gatunek : epos (epopeja)

epopeja - utwór wierszowany, epicki, obejmuje utwory najczęściej poetyckie ukazujące dzieje życia legendarnych, częściowo lub całkiem historycznych bohaterów, na tle wydarzeń przełomowych dla danego narodu

4) Miejsce akcji : Litwa, szlachecki majątek Sędziego zwany Soplicowem

5) Czas akcji : 1811, 1812, w księgach od I do X akcja toczy się w ciągu 5-ciu dni, przełom lata i wczesnej jesieni

6) wątki główne :
- wątek miłosny ( Ewy Horeszkówny i Jacka Soplicy )
- narodowo - wyzwoleńczy ( zbliżająca się wojna z Moskalami )
- spór o zamek

Wątki poboczne :
- spór o Kusego i Sokoła
- romans Telimeny i Tadeusza
- zaloty Hrabiego i Telimeny

A i przygotuj sobie jeszcze głównych bohaterów i plan wydarzeń. Powodzenia na lekcji :-)