Jedna z przekątnych równoległoboku ma 7 cm. Przekątna ta rozcina równoległobok na dwa trójkąty, każdy o obwodzie 16cm.Ile wynosi obwód równoległoboku?

Proszę o obliczenia.
Najlepsza odpowiedź zostanie nagrodzona.
To zadanie z piątej klasy szkoły podstawowej.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T23:37:30+01:00
Przekatna - p = 7
bok dluzszy - a
bok krotszy - b
obw jednego trojkata a+b+p=16
obw rownolegloboku a+a+b+b=?

a+b+p=16
a+b+7=16
a+b=9
pbw = 2*(a+b)=18

9 4 9
2009-12-16T23:40:53+01:00
Przekatna jest jednym z boku trójkąta i ma miare 7 wiec jeżeli trójkat ma obw=16 to jego dwa boki bez 7 cm maja razem miarę 9 cm, z drugim trójkątem jest podobnie wiec dwa niewiadome boki mają razem równiez 9

Obwód równoległoboku wynosi 9+9=18
5 4 5
2009-12-17T01:34:20+01:00
X = 7 długość przekątnej równoległoboku

y = 16 obwód każdego z trójkątów
z - obwód równoległoboku

gdy przetniemy równoległobok według jego przekątnej otrzymamy dwa trójkąty z wspólna częścią i będzie to właśnie przekątna

z tego wynika:

(obwód równoległoboku)=2*[(obwód trójkąta)-(długość przekątnej)]
z=2(y-x)
z=2(16-7)
z=18 - tyle cm wynosi obwód równoległoboku
4 5 4