Zadania – ewaluacja:

a) Uzupełnij zdania:
• 1 Hz to 1 drganie w czasie ..............,
• 10 Hz to ................ w czasie 1 sekundy,
• 50 Hz to ....... drgań w czasie .... s.

b) W którym przypadku zaobserwujesz ruch drgający:
• lecący samolot,
• dźwięcząca struna w gitarze,
• dziecko huśtające się na huśtawce,
• jadący samochód,
• biegnący człowiek,
• uderzona pałeczką membrana bębna?

c) Częstotliwość drgań wynosi 15 Hz. Jaki jest okres tych drgań?

d) Huśtające się dziecko wykonuje 10 pełnych wahnięć w ciągu 25 s. Jaki jest jego okres i częstotliwość drgań?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T23:44:41+01:00
A) Uzupełnij zdania:
• 1 Hz to 1 drganie w czasie 1 sekundy,
• 10 Hz to 10 drgań w czasie 1 sekundy,
• 50 Hz to 50 drgań w czasie 1 s.

b) W którym przypadku zaobserwujesz ruch drgający:
• dźwięcząca struna w gitarze,
• dziecko huśtające się na huśtawce,
• uderzona pałeczką membrana bębna?

c) Częstotliwość drgań wynosi 15 Hz. Jaki jest okres tych drgań?
f = 15Hz
T = 1/f
T = 1/15 = 0,07s

d) Huśtające się dziecko wykonuje 10 pełnych wahnięć w ciągu 25 s. Jaki jest jego okres i częstotliwość drgań?
T = 10/25 = 0,4s
f = 1/T
f = 10/4 = 2,5Hz
1 5 1
2009-12-16T23:50:55+01:00
A) •1sekundy
•10 drgań
•50 drgań w czasie 1 s

b)struna w gitarze, dziecko na huśtawce, membrana bębna

c) T=1/f T-okres f-częstotliwość
f=15
T=1/15=0,07 s

d)częstotliwość f=10/25Hz f=0,4Hz
okres T=1/0,4 T=2,5s

pozdro ;)