A) Uzupełnij zdania:
• 1 Hz to 1 drganie w czasie ..............,
• 10 Hz to ................ w czasie 1 sekundy,
• 50 Hz to ....... drgań w czasie .... s.

c) Częstotliwość drgań wynosi 15 Hz. Jaki jest okres tych drgań?

d) Huśtające się dziecko wykonuje 10 pełnych wahnięć w ciągu 25 s. Jaki jest jego okres i częstotliwość drgań?

2

Odpowiedzi

2009-12-16T23:49:47+01:00
A) 1s
10
50 , 1

c)f=15Hz
T=1/f=1/15s
d)f=n/t=10/25=0,4 Hz
T=t/n=25/10=2,5 s
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T23:49:08+01:00
A) Uzupełnij zdania:
• 1 Hz to 1 drganie w czasie 1 sekundy,
• 10 Hz to 10 drgań w czasie 1 sekundy,
• 50 Hz to 50 drgań w czasie 50 s.
(1 drganie na 1 sekunde)

c) Częstotliwość drgań wynosi 15 Hz. Jaki jest okres tych drgań?
F=1/T < jest to okres drgań
wyznaczamy T
T=1/F < gdzie F jest to częstotliwość
T=1/15Hz = 1/15s

d) Huśtające się dziecko wykonuje 10 pełnych wahnięć w ciągu 25 s. Jaki jest jego okres i częstotliwość drgań?

F=1/T
F=10*1/25Hz
F=10/25 Hz = 0.4 Hz

T=1/F=1/0.4Hz=2,5 s
2 3 2