A.wykładzina alik ma 2,4m szerokości i kosztuje 36,60 zł
za 1 metr bieżący ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny


b.wykładzina bielik ma 2,5 m szerokości i kosztuje 14,80 zł za 1 metr kwadratowy ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny


c.fakir położył się na 500 gwoździach a czubek każdego gwoździa ma powierzchnię 1mm².ile centymetrów kwadratowych mają w sumie
wszystkie czubki tych gwoździ?

d.popatrz na rysunek obok ile sztuk kafelków lazur znajduje się w jednym pudełku?

przypuśćmy że chcesz kupić 1,8m² kafelków lazur sprzedawca dał ci jedno pełne pudełko . ile jeszcze powinien dołożyć kafelków


DANE Z RYSUNKU:
•ZAWARTOŚĆ 1,08M²
•KAFELKI LAZUR 15CM×30CM


TYLKO BARDZO PROSZE Z OBLICZENIAMI

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T00:38:21+01:00
A.wykładzina alik ma 2,4m szerokości i kosztuje 36,60 zł
za 1 metr bieżący ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny

36,60 - 2,4m * 1m
x zł - 1m * 1m

x = 36,6/2,4
x=15,25 zł/m²

b.wykładzina bielik ma 2,5 m szerokości i kosztuje 14,80 zł za 1 metr kwadratowy ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny

14,80 - 1m * 1m
y zł - 2,5m * 1m

y = 14,8*2,5
y=37zł/mb

c.fakir położył się na 500 gwoździach a czubek każdego gwoździa ma powierzchnię 1mm².ile centymetrów kwadratowych mają w sumie wszystkie czubki tych gwoździ?

1 gwóźdź - 1mm²
500 gwoździ - 500mm²
1cm² = 100mm²
500mm²=5cm²

d.popatrz na rysunek obok ile sztuk
kafelków lazur znajduje się w jednym pudełku?

przypuśćmy że chcesz kupić 1,8m² kafelków lazur sprzedawca dał ci jedno pełne pudełko . ile jeszcze powinien dołożyć kafelków


DANE Z RYSUNKU:
•ZAWARTOŚĆ 1,08M²
•KAFELKI LAZUR 15CM×30CM

obliczenia:
1 kafelka: 15cm = 0,15m ; 30 cm = 0,3m
0,15*0,3 = 0,045m²

1,08m²:0,045m²=24
W jednym pudełku znajdują się 24 kafelki

1,8m²-1,08m² = 0,72m²
0,72: 0,045=16
Sprzedawca powinien podać jeszcze 16 kafelek
20 3 20
2009-12-17T00:47:15+01:00
A) cena za 2,4m2 - 36,6zł (bo 2,4m (szerokość) x 1m (długość) = 2,4m2)
2,4m2 - 36,6zł /:2,4
1m2 - 15,25zł
b) cena za 1m2 - 14,8zł (2,5m (szerokość) x 0,4m (długość)
0,4m - 14,8zł /:0,4
1m - 37zł
c) 500 x 1mm2 = 500mm2 = 5cm2
Wszystkie czubki gwoździ mają w sumie powierzchnię 5cm2.
d) 1,08m2 : (15cmx30cm) = 1,08m2 : 450cm2 = 10800cm2 : 450cm2 = 24
W jednym pudełku znajdują się 24 kafelki,
1,8m2 - 1,08m2 = 0,72m2 = 7200cm2
7200cm2 : 450cm2 = 16
Powinien dołożyć 16 kafelków.
10 4 10