Kasia przed maturą rozwiązywała zadania testowe z matematyki( codziennie taką samą liczbę zadań) i w sumie rozwiązała 448 zadań. Jeśli rozwiązywałaby codziennie o 4 zadania więcej, to rozwiązywałaby te zadania o 2 dni krócej. Oblicz przez ile dni Kasia rozwiązywała zadania przed maturą i ile zadań rozwiązała każdego dnia.

2

Odpowiedzi

2009-12-17T09:14:49+01:00
Z-zadania
d-dni

z×d=448
(z+4)(d-2)=448

d=448÷z
(z+4)(448÷z-2)=448

448-z2+1792÷z-8=448
448-448-2z+1792÷z-8=0 |×z

-2z²-8z+1792=0

liczysz delte 64-4×(-2)×(1792)=14400
pierwiatek z delty = 120

liczysz x₁ i x₂
x₁=-32 (odpada) x₂=28( to jest to:P)
odp:codziennie rozwiazywala 28 zadan i przez 16 dni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T09:18:19+01:00
Y – liczba dni rozwiązywania
x – liczba zadań rozwiązywane dziennie

xy=448
(y+4)(x-2)=448

Układ:
xy+4x-2y-8=448
4x-2(448/x)-8=0 /*x
(4x^2)-8x-896=0

∆=b^2-4ac
∆=(-8)^2-4*4*(-896)
∆=14400
√∆=120
x_1=(-b-√∆)/2a=(8-120)/8= -14
x_2=(-b+√∆)/2a =(8+120)/8=16
Odp: x2 jest prawidłowa gdyz dni nie liczymy na minusie

xy=448
x(16)=448
x=28-tyle zadan rozwiazywala Kasia dziennie