Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T13:11:28+02:00
5%*200g=10g=tyle soli jest w pierszym roztworze
200g-10g=190g=tyle wody jest wroztworze
10g+10g=20g=tyle soli jest w drugim roztworze
C%=ms/mr*100%
C%20g/210g*100%≈9,52%
2009-09-12T13:30:07+02:00
Mr = 200g +10g=210g

200- 100%
x- 5%
100x+1000/:100
x=10
ms= 10g +10g=20g

210-100%
20g-x
210x=2000/:210
x=9,52%
Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 9,52%.