Długość jednego z boków prostokąta jest o 6 mniejsza od długości drugiego boku i 5 razy mniejsza od obwodu prostokąta. pole tego prostokąta jest równe. :

a. 16 b. 72 c. 216 d. 3240

Mają być obliczenia.!!

prosze o szybką odp. ! (;
dzięki. ;d

2

Odpowiedzi

2009-12-17T08:14:38+01:00
X - pierwszy bok prostokąta
y - drugi bok prostokąta

zależności:
x=y-6
2x+2y=5x

2y=3x
y=1,5x

x=1,5x-6
-0,5x=-6
x=12

y=1,5x=18

Pp=xy=12*18=216 - pole prostokąta

odp. prawidłowa odpowiedź to odpowiedz c
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T08:28:18+01:00
X=y-6
2x+2y=5x

2y=3x
y=1,5x

x=1,5x-6
-0,5x=-6
x=12

y=1,5x=1,5*12=18

P=x*y
P=12*18
p=216
Prawidłowa jest odpowiedź c

Pozdrawiam ;)
16 4 16