Jak postąpisz w następujących przypadkach:

a) Podczas pracy w ogrodzie mama zraniła się nożem w rękę. Rana nie jest rozległa ale głęboka.

b) Na lekcji wf kolega dostaje krwotoku nosa

c) Grając w piłkę na boisku upadasz i ocierasz sobie skórę na kolanie. Rana nie jest głęboka lecz rozległa.

2

Odpowiedzi

2009-12-17T11:37:17+01:00
I. Należy przemyc ranę, opatrzec, a jeśli jest naprawdę głęboka należy udac się z tym do lekarza, ponieważ w środku mogły zostac jakieś zanieczyszczenia lub po prostu rana nadaje się do zszycia.

II. Należy odchylic głowe do góry, przetrzymac jakąs chusteczką i poczekac aż przestanie. Jeśli nie pomaga, nezy udac się do pani pięlegniarki i przyłozyc lód. No i po sparawie.

III. Przemywam rane i nakładam opatrunek, nejlepiej bandazuje kolano.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T11:44:04+01:00
1.Bezpośrednio na ranę kładę jałową gazę, całość bandażuję bandażem dzianym. Zapewniam poszkodowanemu komfort termiczny i psychiczny. Dzwonię po karetkę.

2.Posadzam ratowanego z głową lekko pochyloną do przodu.
Informuję go aby oddychał ustami.
Kładę na karku zimy okład np. nasączony zimną wodą ręcznik lub owinięte w ściereczkę kostki lodu.
Daję poszkodowanemu gazik lub chusteczkę którą ma przyłożyć sobie do nosa.
(Jeżeli krwotok jest masywny, nie ustępuje po zastosowaniu wyżej wymienionych środków (trwa dłużej niż 30 minut), doszło do urazu głowy, szyi lub gdy u ratowanego występują zaburzenia świadomości należy natychmiast skontaktować się z lekarzem)

3.Przemywam ranę zwykłą wodą lub tylko jej brzegi wodą utlenioną. Zakładam plaster.



1 3 1