Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T12:06:07+01:00
Architektóra-sztuka budowlana:piramidy,świątynie,swinksy,pałace.
Religia-wielobóstwo,Judaizm,Hinduizm,Buddyzm.
Wynalaski technieczne-kanały ineratycyjne,żurawie,dźwignie,koło,wypalanie cegły.
Pismo-Greckie
Nauka-medycyna,astronomia.
literatura-biblia
2009-12-17T12:10:50+01:00
Grecy starozytni mieli doskonale wykształcone umiejętności :

-prowadzenia rachunków
-mierzenia przestrzeni
-żeglugi
-lecznictwa
-bardzo dobre wyszkolenie wojskowe zolnierzy
-budownictwo
2009-12-17T14:06:50+01:00
Starożytni Grecy dokonali wielu odkryć oraz wymyślili wiele różnych rozwiązań , na których się wzorujemy lub które wykorzystujemy w codziennym życiu.

PISMO-Grecy pierwsi zaczęli używać alfabetu złożonego z 24 liter. Pisali od lewej strony kartki do prawej , tak jak my obecnie.
ARCHITEKTURA-budowniczowie Greccy wznosili budowle , które przez stulecia służyły i służą obecnie za wzór do naśladowania naszym architektom np.Posąg Zeusa , świątynia Artemidy , Kolos z Rodos.
TEATR-przedstawienia odbywały się na świeżym powietrzu. Greccy aktorzy podczas występu mieli na twarzach maski a na nogach koturny. Aktorami mogli być tylko mężczyźni.
-RZEŹBA-dzieła wybitnych artystów są do dziś wzorem do naśladowania np.DAWID-Michała Anioła.

- Grecja miała również wielu uczonych , którzy przyczynili się do rozwoju współczesnej cywilizacji np. Hipokrates- ojciec medycyny , Pitagoras- matematyk , Archimedes-matematyk i fizyk , Euklides- zajmował się geometrią.