Ułóż krótką historię z wybranymi związkami frazeologicznymi.

związki frazeologiczne:
-wyznać,zdradzić komuś tajemnice
-otoczyć coś tajemnicą,zachować tajemnice
-dopuścić,przypuścić kogoś do tajemnicy
-trzymać,chować,robić coś w tajemnicy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T12:25:25+01:00
Zawsze w piatki, razem z moją przyjaciółką szłyśmy na spacer i do sklepu. Od pewnego czasu, gdy do niej dzwonię, żeby do mnie przyszła ona mówi, że jej pies jest chory lub, że ona się źle czuje, bądź, że musi odrobić lekcje. Co tydzień ma inną wymówkę. Podejrzewam, że robi coś w tajemnicy przedemną i nie chce żebym się dowiedziała. Uszanuję to i poczekam, aż sama mi powie.
_________________________
mam nadzieję, że pomogłam ;)
-----
jeśli jesteś chłopakiem zmień to na kolega-przyjaciel i możesz napisać w 3 os. a nie w 1 jak ja :-)
3 5 3
2009-12-17T12:33:37+01:00
Jakiś czas temu poprosiłam moją koleżankę, żeby do mnie przyjachała ponieważ mam jej coś ważnego do powiedzenia.Ona mieszkała kilka domów obok. Wyznałam jej moją największą tajemnice. Przypuszczałam, że ona nikomu nic nie powie. A na drugi dzień w szkole ona zdradziła moja tajemnice wszystkim. Każdy się ze mnie śmiał. Od tej pory nikomu nie wyznaje swoich tajemnic prócz mojej siostry bo tylko jej mogę zaufać
3 3 3