Odpowiedzi

2009-12-17T12:29:39+01:00
Zaznacz na osi liczbowej zbiór punktów, których współrzędne x spełniają warunki:
A= { x:x ε R λ |x-1| ≥ 4}
x-1≥4 v x-1≤-4
x≥5 v x≤-3
x∈(-∞,-3> u <5,∞)zaznacz na osi liczbowej
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T12:30:19+01:00
|x-1|≥4
x-1≥4 -x+1≥4
x≥4+1 -x≥4-1
x≥5 -x≥3 |*(-1)
x≤-3
zaznacz na osi z zamalowanymi kółkami, dla podpowiedzi oba zbiory sa rozdzielne( jeden leci w lewo od -3, drugi wprawo od 5)
x należy (-nieskonczoności,-3>w sumie <5, +nieskończonośc)