Zadanie: Rozpuszczalność pewnej substancji w temperaturze 50 C (stopni) wynosi 120g. Podaj, ile należy odważyć wody i ile substancji, aby otrzymany roztwór był:
a) nasycony
b) nienasycony

Bardzo bym prosiła wszystkich o prawidłowe odpowiedzi, ponieważ to naprawdę jest trudne, jeżeli nie macie pojęcia jak wykonać to zadanie lub nie jesteście pewni co do swojego rozwiązania to nie piszcie, ale jeżeli jesteście w 100 procentach
pewni swojego rozwiązania to wpisujcie odpowiedzi, bardzo proszę o szczerośc dziękuje i buziaki :)
Prosze o wszystkie obliczenia :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T12:31:30+01:00
Rozpuszczalnocs mowi nam o tym ile substancji w danej temperaturze moze sie rozpuscic w 100g. wiec jezeli w 50*C rozpuszcza sie 120g substancji, to to 120g musisz dodac do 100g wody to bedzie roztwor nasycony. Jezeli chcesz zrobic roztwor nienasycony to musisz wziac substancji mniej od 120g, ale wody zawsze bedzie tyle samo.
nasycony=120g sbstancji+100g wody=220g roztworu
nienasycony np.=100g substancji +100 g wody=200g roztworu
1 5 1
2009-12-17T12:35:48+01:00
Rozpuszczalność wyrażamy w g/100gH2O
R = 120 g/100g H2O
wiec
100g H2Omozna rozpuścić 120g substancji
a) roztwór nasycony a wiec należy odważyć
100 g H2O i 120g substancji
b) roztwór nienasycony czyli musi być mniej substancji niż podaje rozpuszczalność np:
100g H2O i 100g substancji
1 5 1