Nic dwa razy
Nic dwa razy się nie zdarza
i nie zdarzy. Z tej przyczyny
zrodziliśmy się bez wprawy
i pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli
najtępszymi w szkole świta,
nie będziemy repetować
żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

Wczoraj, kiedy twoje imię,
ktoś wymówił przy mnie głośno,
tak mi było jakby róża
przez otwarte wpadła okno.

Dziś kiedy jesteśmy razem,
odwróciłam twarz ku ścianie.
Róża? Jak wygląda róża?
Czy to kwiat? A może kamień?

Czemu ty się zła godzino,
z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
Jesteś- a więc musisz minąć.
Miniesz- a więc to jest piękne.

Uśmiechnięci wpółobjęci
spróbujemy szukać zgody,
choć różnimy się do siebie
jak diw krople czystej wody.
Zad. 1- Odszukaj w wierszu aforyzm i paradoks. Czy wyrażone w nich myśli budzą twoją aprobatę? Zaskoczenie? Zdziwienie? Przedstaw przyczyn swojej reakcji.

zad. 2- Wybierz fragment wiersza, który wpisałbyś komuś do pamiętnika. Dlaczego decydujesz się właśnie na te, a nie inne fragmenty?

2

Odpowiedzi

2009-09-12T14:30:33+02:00
Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.


wybrałam ten fragment wiersza ponieważ przez to można wyrazić woje uczucia. Wrazić miłość do drugiej osoby



Mam nadzieje, że pomogłam
24 2 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T14:31:52+02:00
Zad 1: aforyzm:

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

paradoks:

Choćbyśmy uczniami byli
najtępszymi w szkole świta,
nie będziemy repetować
żadnej zimy ani lata.

Wyrażone w nich myśli budzą we mnie aprobate poniewaz nigdy nie zobaczymy takiej samej nocy, chociaz przypominałaby nam ta " z przed tygodnia" to jednak na niebie moze swiecic o jedna gwiazda wiecej. Mimo ze moze nam sie zdawac, ze spojrzenie w oczy to taki prosty gest to jednak w duszy kazdy myśli cos innego...

zad 2

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

wpisała bym ten fragment wiersza ponieważ chciałabym pokazac mojemu przyjacielowi ze warto chwytac dzien, cieszyc sie tym co jest teraz.. nigdy nie wiadomo co bedzie pózniej...
32 4 32