Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T13:55:46+01:00
Działanie, które należy tu wykonać, to wyłączanie czynnika przed nawias. Trzeba każdy wyraz podzielić przez wyrażenie sprzed nawiasu (podzielić liczby i odjąć wykładniki potęg)

u²v⁴-5u⁴v²=u²v²(v² - 5u²v)
u²v⁴-5u⁴v²= 5uv(⅕uv³ - u³v)
u²v⁴-5u⁴v²=-5v²(-⅕u²v⁴ + u⁴)
2 5 2
2009-12-17T13:59:22+01:00
U²v⁴-5u⁴v²=u²v²(v²-5u²)
u²v⁴-5u⁴v²= 5uv(1/5 uv³- u³v)
u²v⁴-5u⁴v²=-5v²(-1/5u²v²+u⁴)
Pozdrawiam:)
2 5 2