Zad.1 Pan Stanisław ma ogród o powierzchni 0,96 hektara. Sad zajmuje jedną trzecią ogrodu,na pozostałej części rosną warzywa. Ile arów zajmują warzywa ? .
Zad.2 Na działce o powierzchni 480 m. kwadratowych dom zajmuje 30% jej obszaru, 7% garaż, jedną ósmą chodnik a resztę ogród. Ile arów zajmuje ogród ... ...
Pomożesz mi ? MAtematyka ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T14:44:45+01:00
Zad.1
sad=0.96 : 3=0.32
warzywa = 0.96-0.32 = 0.64
zad.2
30% x 480 = 144
7% x 480 = 33,6
480 : 8= 60
144 + 33,6 + 60 = 237,6 [m²]
ogród- 480m² - 237.6m² = 242,4m² = 2,424a
1 5 1
2009-12-17T14:56:23+01:00
1.
0,96h-cała działka
0,32h-1/3 działki
0,96-0,32=0,64h
1h=100a
0,64h=64a
Odp.:Warzywa zajmują 64a.
2.
P=480m2
dom-30%
garaż-7%
chodnik-1/8
dom- 480m2-30%=144m2
garaż-480m2-7%=33.6m2
chodnik-480m2-1/8=60m2
ogród- 480-144-33.6-60=242.4m2
1m2=0,01m2
242.4m2= 2.424a