Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T14:46:13+01:00
Skrzypy i widłaki pełnią taką funkcje że :
1. Tworzą schronienie dla mniejszych organizmów.
2.Nawilżają ściółkę leśną torf.
3.w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby,
4. w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych.
5.używane bywają również do uszczelniania budynków
drewnianych.
6.zasiedlanie różnych nieużytków.
7.stają się często przyczyną zabagnień i pokrywają gęsto glebę
Widłaki:
Mają cienkie łodyżki, zamiast korzeni chwytniki oraz kupki zarodnikowe.
29 3 29
2009-12-17T16:03:09+01:00
Dawniej skrzypy widłaki i paprocie występowały bardzo licznie Jednak gwałtowne zmiany warunków klimatycznych stały się przyczyną wymierania tych olbrzymich roślin a z szczątków powstały złoża węgla kamiennego.
6 2 6