Odpowiedzi

2009-12-17T14:54:27+01:00
Pierwotniaki to w wiekszści organizmy cudzożywne, mające zdolność do ruchu. Te, które poruszają się dzieki licznym i krótkim rzęskom - należą do orzęsków
2009-12-17T14:54:47+01:00
Pantofelek ma wykrócone ciało o charakterystycznym kształcie (stąd nazwa).

Z zewnątrz pokryty jest rzędami rzęsek oraz wyposażone w tzw. trichocysty - specyficzne struktury wyrzucane na zewnątrz w przypadku podrażnienia. Rzęski pokrywające ciało służą mu do poruszania się i zdobywania pokarmu. Każda rzęska zakończona jest u swojej podstawy kinetosomem czyli ciałkiem podstawowym.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T14:55:08+01:00
Służą mu do poruszania się i zdobywania pokarmu