Turysta pierwszego dnia przeszedł połowę, a drugiego dnia ⅓ zaplanowanej trasy.Jaką część całej trasy ma jeszcze pokonać ?



proszę o rozwiązanie i odpowiedź

Matematyka 5 Matematyka z plusem M+ zeszyt ćwiczeń nowa wersja cz.1 str.85 z.12

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:03:16+01:00
1/2 + 1/3 = 3/6 + 2/6 = 5/6

Odp. musi pokonać jeszcze 1/6 trasy.

Też miałam problem z tym zadaniem:)
2009-12-17T15:03:25+01:00
1 - 1/2 - 1/3 = 1/6

Odp. Turysta musi przejść jeszcze 1/6 zaplanowanej drogi.
2009-12-17T15:11:52+01:00