Jak ktoś rozwiąże mi te zadania dam maxxx punktów:P
a oto one :
1.Napisz, co dziś oznaczają wyrażenia :
-spartanin,
-spartańskie warunki,
-spartańskie zachowanie,
- żyć po spartańsku. !!!! <samo krótkie tłumaczenie> :P
2.Na podstawie tekstu zapisz kilka punktów prawa obowiązującego w Sparcie.!!!
Te zadania są z tekstu pt. " Opowieść Arkesilaosa"

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:07:42+01:00
Prawa -
1. POZBAWIENIE ŻYCIA KALEK, LUDZI NIEDOŁĘŻNYCH
2. ZAKAZ OTACZANIA SIĘ PIEKNYMI I LUKSUSOWYMI PRZEDMOITAMI
3.OBOWIĄZEK NOSZENIA SKROMNEJ I PROSTEJ ODZIEŻY
4. NIEPRZYWIĄZYWANIE WAGI DO ESTETYCZNYCH DOZNAN I OGÓLNOLUDZKIE PRAWO
5. SUROWE WYCHOWYWANIE MŁODZIEŻY

SPARTANIN - CZLOWIEK MIESZKAJĄCY W SPARCIE
SPARTANSKIE WARUNKI - BARDZO SUROWE WARUNKI KTORE PANOWALY W SPARCIE
SPARTANSKIE ZACHOWANIE - (TEGO NIE WIEM)
ZYC PO SPARTANSKU - ZYĆ W SPARCIE I SPARANSKICH WARUNKACH
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T15:14:01+01:00
1Spartatnin- pełnoprawny obywatel starożytnej Sparty
Spartańskie warunki- bardzo ciężkie, surowe, niewygodne warunki
Spartańskie zachowanie- tu nie wiem
żyć po spartańsku- żyć w surowych, ciężkich warunkach.
2Kalecy nie mają prawa żyć. Zabijać i rządzić. Ludzie nie mają prawa posiadać szat i ozdób Nie można mieć ogródków. Ludzie nie mogą rozmawiać i odpoczywać. Chłopcy od najmłodszych muszą być uczeni zabijania.
5 3 5