BARDZO PROSZE O POMOC GDYBYM MOGLA DALABYM WIECEJ PUNKTOW ZA TE ZADANIA
Zadanie 1
Rozwiąż podane układy równań:
2x+3y=12
3x-2y=5
(razem w klamerce)

2x+y=4
4x+2y=8
(razem w klamerce)

Zadanie 2
Kierowca zatrudniony w pewnym przedsiebiorstwie pobiera stałe dzienne wynagrodzenie w wysokosci 10zł i dodatek 0,50zł za kazdy przejechany kilometr drogi. Za ile dni pracy kierowca otrzyma wynagrodzenie w kwocie 750zł jezeli w tym okresie kazdego dnia przejechal trase dlugosci 80km?

Zadanie 3
Suma cyfr liczby dwucyfrowej jest równa 11. Jeżeli na końcu tej liczby dopiszemy 7 to otrzymamy liczbe wieksza od danej o 511. Wyznacz tą liczbe dwucyfrowa.

zadania testowe:

Zad 1
Liczba I2- pierwiastek z pieciuI jest rowny? a) 2- pierwiastki z pieciu b)2+pierwiastki z pieciu c)pierwiastek z pieciu-2 d) -2-pierwiastek z pieciu

Zad 2
Wskaz liczbe,ktorej 7% wynosi 3,5: A)24,5 B)70 C)500 D)50

Zad 3
Jezeli x+y=4 i x-y=k to x rowna sie : A)k+4 B)4k C)4-k D) 2+1/2k

Zad 4
oś symetrii paraboli y=3(x-4)do kwadratu +5 ma postać: A)x=-5 B)x=5 C)x=4 D)x=-4

Zad 5
Pierwiastkami równania x do kwadratu=x są : A)tylko x=1 B)tylko x=0 C)x1=0,x2=1 D)x1=-1,x2=0

Zad 6
Dana jest funkcja f(x)=-4x+7. Funkcja ktorej wykres jest rownolegly do wykresu danej funkcji to : A)f(x)=4x-7 B)f(x)-4x-7 C)f(x)=1/4x+7 D)=1/4x-7

2

Odpowiedzi

2009-12-17T15:22:20+01:00
Zad.1
2x+3y=12
x+y=2*3*12
x+y=6*12
x+y=72
Dalej nie mozna rozwiazac zadania poniewaz sa z wnim 2 rozne wartosci ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:25:13+01:00
1.a)
2x+3y=12
3x-2y=5

6x+9y=36
6x-4y=10

6x=39-9y
6x=10+4y

39-9y=10+4y
13y=29
y=2³/₁₃

y=2³/₁₃
3x-2y=5
3x-2*2³/₁₃=5
3x=5+4⁶/₁₃
3x=9⁶/₁₃
x=3²/₁₃

b)
2x+y=4
4x+2y=8

2x=4-y
2x+y=4

2*(4-y)+y=4
8-2y+y=4
4=y

2x=4-y
2x=4-4
x=0

2.
750=10*x+(0,5*80)x
750=10x+40x
750=50x
x=15

3.
y-liczba dziesiątek
x-liczba jednosci

y+x=11
y*100+x*10+7=511+10*y+x

x=11-y
100y+10*(11-y)+7=511+10y+11-y

x=11-y
100y+110-10y+7=522+9y

x=11-y
81y=405
y=5

y+x=11
5+x=11
x=6


zadania testowe:

Zad 1
sprawdź czy dobrze napisałeś treść

zad 2

Zad 2
Wskaz liczbe,ktorej 7% wynosi 3,5: A)24,5 B)70 C)500 D)50

7% - 3,5
100% - x
7x-350
x=50
Odp. D

Zad 3
Jezeli x+y=4 i x-y=k to x rowna sie : A)k+4 B)4k C)4-k D) 2+1/2k

x+y=4
x-y=k

y=4-x
y=x-k

4-x=x-k
2x=4+k
x=2+k/2

Odp. D

Zad 4
oś symetrii paraboli y=3(x-4)do kwadratu +5 ma postać: A)x=-5 B)x=5 C)x=4 D)x=-4


wierzchołek lezy w pkt (4,5)
Czyli symetralną jest pkt x=4
Odp. C

Zad 5
Pierwiastkami równania x do kwadratu=x są : A)tylko x=1 B)tylko x=0 C)x1=0,x2=1 D)x1=-1,x2=0

x²=x
x²-x=0
x(x-1)=0
x=0 ∧ x-1=0
x=0 ∧ x=1
Odp. C

Zad 6
Dana jest funkcja f(x)=-4x+7. Funkcja ktorej wykres jest rownolegly do wykresu danej funkcji to : A)f(x)=4x-7 B)f(x)-4x-7 C)f(x)=1/4x+7 D)=1/4x-7

Funkcje liniowe są tównoległe gdy Liczba stojąca koło x jest taka sama
Odp. B
Proszę bardzo.