Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:11:24+01:00
Prometeusz jest dobroczyńcą ludzkości ponieważ to on stworzył człowieka lepiąc go z gliny. Wykradł z Olimpu dla ludzi święty ogień, przez co został ukarany przez przywiązanie do skały w górach Kaukazu, i codziennie orzeł zjada mu wątrobę, która w nocy odrasta, więc Prometeusz cierpi wiecznę męki za to że jako jedyny z tytanów okazał sie łaskawy dla takich słabych istot jak ludzie.
50 4 50
2009-12-17T15:11:26+01:00
Prometeusza można nazwać dobroczyńcą ludzkości, gdyż był mitologicznym twórcą człowieka. Był herosem, pierwszym buntownikiem- wykradł z Olimpu ogień i dał człowiekowi. Został za to ukarany przez przywiązanie do skały w górach Kaukazu, i codziennie orzeł wyjadał mu wątrobę, która w nocy odrastała, i Prometeusz cierpiał wieczne męki za nieposłuszeństwo wobec bogów
33 4 33
2009-12-17T15:27:04+01:00
Prometeusz jest dobroczyńcą ponieważ, gdy dostał ogień od Zeusa podzielił się nim z innymi. Nie był egoistą. Nauczył ludzi gotować, przetapiać metal, kuć zbroje. To on naraził się na gniew Zeusa i poniósł karę za danie ludziom nowych umiejętności. Dla tych ludzi to bohater. Pomógł im przez przekazywanie swojej wiedzy. Z całą pewnością to dobroczyńca.
26 3 26