PROSZE O POMOC W ZROBIENIU TEGO ZADANIA
Boki czworokąta ABCD mają dł. 8 cm 9 cm 14 cm 12cm. Czworokąt A' B' C' D' jest podobny do czworokąta ABCD a suma dł najkrótszego i najdłuższego boku jest równa 33 cm. Oblicz dł boków czworokąta A' B'C' D'.

odpowiedz 12 13,5 18 21

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:12:32+01:00


w ABCD najkrótszy+najdłuższy to 8+14=22cm
w A`B`C`D` najkrótszy+najdłuższy to 33 cm
stosunek w A`B`C`D`/ABCD to 33/22=3/2=1,5

boki maja kolejno 1,5*8=12; 1,5*9=13,5; 14*1,5=21; 12*1,5=18
2009-12-17T15:18:12+01:00
|AB|=8cm
|BC|=9cm
|CD|=12cm
|AD|=14cm

|A'B'|+|A'D'|=33
|AB|+|AD|=8cm+14cm=22cm
k=33cm : 22cm=1,5

|A'B'|=1,5*8cm=12cm
|B'C'|=1,5*9cm=13,5cm
|C'D'|=1,5*12cm=18cm
|A'D'|=1,5*14cm=21cm

;))