Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:18:27+01:00
Może byc układ równań?
x-sok 10% y=sok 20%

x+y=2
0,1x+0,2y=2 * 0,16 /*10

x=2-y
x+2y=3,2

x=2-y
2-y+2y=3,2

x=2-y
y=3,2-2

x=2-y
y=1,2

x=2-1,2
y=1,2

x=0,8
y=1,2 w litrach

odp.Trzeba zmieszac 0,8l soku 10% i 1,2l soku 20%
2009-12-17T15:24:20+01:00
Ilość soku 10%----x
ilość soku 20%----2-x
ilość soku 16%---2
0,1x+0,2(2-x)=0,16*2
0,1x+0,4-0,2x=0,32
-0,1x=0,32-0,4
-0,1x=-0,08/:(-0,1)
x=0,8
ilość soku 10%----0,8 litra
soku 20%-----2-0,8=1,2 litra