Rozwiąż równanie:
Są to równania kwadratowe:)




c)
6xkwadrat-1 3/5(jedna cała i trzy piąte)=0

e) 12-3xkwadrat=0


f)6xkwadrat=8-xkwadrat


g) 4(xkwadrat+2)=8

h) 5+xkwadrat/2(to ułamek) -4=0

i) 3(1 cała i 1/2- xkwadrat/6(ułamek)=1-2xkwadrat/2( ułamek)






Będę bardzo wdzięczna oczywiście dam na j:)
Proszę, od tego zależy czy zdam;(;(((

2

Odpowiedzi

2009-12-17T15:46:25+01:00
C)6x²-1⅗=0
6x²=1⅗ /:6
x²=8/5:6 (osiem piątych dzielone na 6)
x²=8/5*⅙ (osiem piątych razy jedna szósta)
x²=8/30
x²=4/15 /√
x=2/√15 (ułamek 2 przez pierwiastek z 15)

e)12-3x²=0
-3x²=-12
3x²=12 /:3
x²=4 /√
x=2

f)6x²=8-x²
6x²+x²=8
7x²=8 /:7
x²=8/7 /√
x=4/√7

g) 4(x²+2)=8
4x²+8=8
4x²=8-8
4x²=0
x=0

h)5+x²/2-4=0
5+x²/-2=0 /*(-2)
5+x²=0
x²=-5 /√
x=√5

i)3*1½-x²/6=1-2x²/2
1½-x²/2=1-2x²/2 /*2
3-2x²=1-2x²
-2x²+2x²=1-3
0=/2 (tutaj znak równości mia być przekreślony)

Pozdrawiam!

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:20:17+01:00
Przepraszam, jeśli nie będziesz mogła się rozczytać. W razie czego możesz zawsze napisać. A i gdyby okazało się, że jakiś przykład źle przepisałam to daj znać.