Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:34:19+01:00
Bok a =20:4
a=5
jeżeli jedna z przekątnych ma długość taką jak bok to romb składa się z dwóch trójkątów równobocznych , pole rombu=2*a²√3/4
P=2*5²*√3/4
P=25√3/2
P=12,5√3
2009-12-17T15:40:44+01:00
Bok: 20/4 = 5
Podziel romb wzdluz przekontnej rownej bokowi i otrzymasz 2 trojkaty rownoboczne.
Pole jednego: 0.25 * a²√3

0.25* 5²√3=6.25√3

Polce calego: 2*6.25√3 = 12.5√3
2009-12-17T16:49:58+01:00
Boki rombu są równe, zatem 20:4=a
a=5

Pole rombu = 2*a²√3/4
P=2*5²*√3/4
P=25√3/2
P=12,5√3