Odpowiedzi

2009-12-17T15:54:57+01:00
Ignacy Jan Paderewski (ur. 6 lub 18 listopada 1860 w Kuryłówce na Podolu, zm. 29 czerwca 1941 w Nowym Jorku) – polski pianista, kompozytor, polityk, premier Polski, działacz niepodległościowy, profesor konserwatorium w Warszawie.
Na stałe zmieszkał w Londynie
pochowano go na Narodowym Cmentarzu w Arlington w pobliżu Waszyngtonu. Jednak w 29 września 1992 trumnę z jego prochami sprowadzono do Polski, gdzie spoczęła w podziemiach archikatedry św. Jana w Warszawie. Pośmiertnie odznaczony orderem wojennym Virtuti Militari.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:56:12+01:00
1) Pierwszy większy sukces odniósł debiutując jako pianista w 1887, a w 1888 miał miejsce jego pierwszy duży koncert w Paryżu.
Potem grał przed samą Królową Wiktorią.
2) Urodził się w Polsce. Uczył się gry między innymi w Niemczech, Francji, Austrii, Anglii i Na stałe zamieszkał w USA.
3) Zmarł w NY. Najpierw pochowano go koło Waszyngtonu, w Arligton. Potem przeniesiono go do Polski, do Warszawy.

@ UP: Zakaz kopiowania wiadomości z Wikipedii i innych źródeł.
8 4 8