Odpowiedzi

2009-12-17T15:54:21+01:00
Ob: 4+5+7 = 16cm

k = 40/16 = 5/2 = 2.5

a- 4*2,5 =10
b- 5*2.5=12.5
c- 7*2,5=17.5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T15:55:04+01:00
A=4cm
b=5cm
c=7cm
Obw₁=40cm
Obw₂=4cm+5cm+7cm=16cm
k=Obw₁ : Obw₂=40cm : 16cm=2,5

a'=2,5*4cm=10cm
b'=2,5*5cm=12,5cm
c'=2,5*7cm=17,5cm

Boki tego trojkata to 10cm, 12,5cm i 17,5cm. ;)))
3 4 3
2009-12-17T15:55:59+01:00
Obw trójkąta podobnego = 4+5+7 = 16
obw trójkąta =40 cm

40/16=2,5
czyli trójkąt podobny jest 2,5 razy mniejszy
Teraz musimy pomnożyć każdy z boków razy 2,5
4 * 2,5= 10 cm (pierwszy bok)
5* 2,5= 12,5 cm (drugi bok)
7* 2,5=17,5 cm (trzeci bok)