Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:06:29+01:00
1. Trombocyty (płytki krwi):
- brak jądra
- odpowiadają za krzepnięcie krwi
- sa najmniejsze
- nie maja zdolności ruchu

2. Erytrocyty( krwinki czerwone)
- brak jadra komorkowego
- spłaszczony dysk
- dzieki chemoblobinie dostarcza tlen

3. Leukocyty (krwinki białe)
- maja jadro komorkowe\
- odpowiadaja za odpornosc
- maja zdolnosc ruchu
- produkują przeciwciała
3 5 3
2009-12-17T16:08:48+01:00
Erytrocyty czyli inaczej krwinki czerwone wytwarzane w szpiku kostnym czerwonym.Żyją ok.120 dni i przez ten czas transportują głownie tlen i dwutlenek węgla.

Trombocyty czyli inaczej płytki krwi.Są to małe fragmenty cytoplazmy oderwane od wielkich komórek szpiku.Biorą one udział w procesie krzepnięcia krwi.Gromadzą się w miejscach uszkodzeń naczyń, gdzie "przyczepiają" się do uszkodzonej ściany naczyniowej i tamują krwawienie.

Leukocyty czyli białe krwinki dzielą się na 3 grupy:

- granulocyty : duża ilość granulocytów we krwi zazwyczaj świadczy o infekcji bakteryjnej.

- limfocyty : zdolne są do wytwarzania przeciwciał,reagują na ciało obce, tak aby jak najszybciej zostało ono unieszkodliwione i wydalone z ustroju

- monocyty : są czynnymi fagocytami
2 2 2