Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:06:29+01:00
Przyczyny klęski
1. przewaga armii niemieckiej nad armia polska
2. długa linia graniczna do obrony
3. wkroczenie Armii Czerwonej
4. słabości sojuszników polskich
5. późno opracowany plan strategiczny i ogłoszona w ostatniej chwili mobilizacja
6. słaba łączność
25 4 25
2009-12-17T16:12:49+01:00
* z chwilą kapitulacji[23] SGO Polesie pod Kockiem zakończyły się walki regularnych oddziałów Wojska Polskiego z agresorami.
*W walkach z Armią Czerwoną zginęło lub zostało rannych kilkanaście tysięcy żołnierzy polskich
* do niewoli radzieckiej dostało się ok. 250 000 żołnierzy (oficerowie pojmani przez Armię Czerwoną, zostali w większości wymordowani przez NKWD)[82]. Około 1300 żołnierzy znalazło się także w niewoli słowackiej.
*Polska flota wojenna została zniszczona,
9 2 9