Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T16:33:53+02:00
12²+16²=x² zPitagorasa
x²=144+256
x²=400
x=20
Obw. dużego trójkata=12+16+20=48
Obw. małego=6
Czyli te trójkąty są w skali k=48/6=8tzn. że jest on 8 razy większy od mniejszego trójkąta, a więc jego boki są 8 razy mniejsze
Zatem przeciwprostokątna dużego wynosi 20, a małego 20:8=2,5
2009-09-12T16:34:12+02:00
C²=12²+16²=144+256=400
c=√400=20

12²+16²=20²
3²+4²=5²
1,5²+2²=2,5²

Odp.Długość tych przyprostokątnych to 20 i 2,5.
2009-09-12T16:52:22+02:00
12^2+16^2=x^2
144+256=x^2
400=x^2 /pierwiastek
20=x
Obwod=20+12+16=48

obwod malego=6

skala podobienstwa 48:6=8
20:8=2,5

Odp. Przeciwprostokatna duzego wynosi 20, a malego 2,5.