Zad 1.Znajdz dwie liczby,których suma wynosi 13,a różnica 29.(Prosił bym o metodę przeciwnych współczynników lub podstawiania)

Rozwiazac OBOJETNIE KTORE

Zad 2.Dane sa dwie liczby.Jeżeli jedną z nich zmniejszymy o 9,a druga zwiekszymy o9,to otrzymamy liczby równe.Co to za liczby,jeżeli ich średnia arytmetyczna wynosi 20?(Prosił bym o metode przeciwnych wspólczynników lub podstawiania)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:11:20+01:00
Zad 1. Znajdź dwie liczby, których suma wynosi 13,a różnica 29. (Prosiłbym o metodę przeciwnych współczynników lub podstawiania)

x- pierwsza liczba
y- druga liczba

x+y = 13
x-y = 29

2x = 42 /:2
x = 21

x+y = 13
21 + y = 13
y = 13 - 21
y = - 8

:))
2009-12-17T16:15:43+01:00
Zad.2
x-y=y+9
x+y/2=20 /*2

x-y=18
x+y=40

2x=58 /:2
x=29

x=29
y=11