Odpowiedzi

2009-12-17T16:14:23+01:00
Polegac na zawiszy-polegac na kimś pozytywnie np.na przyjacielu
2009-12-17T16:14:30+01:00
X=y+3
z=2y-2

Obwód równy 17

y+y+3+2y-2=17
4y=16
y=4

x=7
z=6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:30:39+01:00
Bok x trójkąta jest o 3 cm dłuższy od boku y . Bok z jest o 2 cm krótszy od podwojonego boku y . Obwód trójkąta jest równy 17 cm. Oblicz długość boków tego trójkąta

Z warunków zadania mamy:
boki trójkąta: x, y, z

x = y + 3
z = 2y -2

z pierwszej zależności:
y = x -3
podstawiamy do drugiej:
z = 2(x -3 ) -2 = 2x - 6 - 2 = 2x - 8

Czyli boki mają długości:
x
y = x - 3
z = 2x - 8

Ob = x + y + z = x +(x-3) + (2x -8) = 17
4x -11 = 17
4x = 28
x = 7
y= 7 - 3 = 4
z= 2 * 7 +4 = 14 - 8 = 6

Boki trójkąta maja długości: 7cm ; 4cm i 6 cm