Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:17:49+01:00

1)Wyłącznik otwarty
Żarówki i opór 30 są połączone szeregowo, płynie prąd
I=U/(2Rż+30)
2)Wyłącznik zamknięty
żarówka 2 i opór 30 są połączone równolegle z oporem 15, w połączeniu równoległym opór zastępczy jest mniejszy od najmniejszego oporu gałęzi, czyli opór całego obwodu bedzie równy Rż+wartość mniejsza od 15 omów. Prąd płynący przez Ż1 będzie większy, wydzieli się większa moc czyli będzie świeciła jaśniej. Z żarówką drugą jest kłopot, przy założeniu że opór żarówki jest większy od 15 omówna gałęzi z Ż2 będzie mniejsze napięcie niż poprzednio, czyli przez Ż2 popłynie mniejszy prąd czyli Ż2 będzie ciemniejsza.
:)
10 3 10
2009-12-17T16:19:32+01:00
Zdaje się ze wpływu na to nie będzie mieć z powodu jeśli obwód jest zamknięty a wylacznik działa to żarówka będzie tak samo świecić bez zmian
10 4 10