Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:22:41+01:00
Krótsza przekątna 10cm
wysokość 8cm

obliczamy krótszą przekątną z twierdzenia pitagorasa
x=6

dłuższa podstawa 6+8 = 14 (cm)

P=1/2(a+b)h = 1/2*20*8 = 80cm^2

LICZE NA MAX pozdrawiam
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T16:24:12+01:00
P=8×8=64cm²
64cm²:2=32cm²
P=½×10cm²×10cm=50cm²
Odp. Pole trapezu równa się 82cm².

2009-12-17T16:24:30+01:00
P=8cmx8cm/2=32cm²
P=10cmx10cm/2=50cm²
Pc=32cm²+50cm²=82cm²

Przekątna dzieli ten trapez na dwa równoramienne prostokątne trojkąty. Jedno z ramion 1 trojkata ma 8 czyli drugie musi miec tyle samo. Jedno z ramion 2 trojkata ma 10 czyli drugie ma tez 10. Sa to trojkaty prostakatne czyli ich ramiona to podstawa i wysokosc. Obliczamy pole dwoch trojkatow, dodajemy te pola do siebie i wychodzi nam pole tego trapezu
1 5 1