Odpowiedzi

2009-12-17T16:20:59+01:00
A) czy kilogram spirytusu (d=0,78g/cm³) zmieści się w butelce o pojemności 1 litra ?


1l-1 kg
1kg=1000g

1000:0,78
=1282=1,28 kg
nie zmiesci sie

b) ile wynosi masa ( w kilogramach) 15 litrów wody ?


1 litr wody=1 kg
15l-15 kg


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T16:24:25+01:00
A) V=1l=1dm³=1000cm³=1*10⁻³m³
dwody≈1000kg/m³
m=dV
mwody=1kg

d=0,78g/cm³
mspirytusu=1kg=1000g
d=m/V
V=m/d=1000:0,78cm³≈1282g=1,282kg > 1kg

b)
dwody≈1000kg/m³
V=15l=15*10⁻³m³
m=dV
m=15kg
1 1 1