Podaj nazwę strefy korzenia, w której
*woda i sole mineralne są pobierane najintensywniej.___________
*następuje wzrost korzenia uwarunkowany wydłużaniem się komórek. ______________
*powstają korzenie, które dodatkowo stabilizują roślinę w pobliżu._________
*następuje wzrost korzenia uwarunkowany intensywnymi podziałami komórek. ________
Wymień strefy korzenia w kolejności ich występowania, rozpoczynając od tej, która jest okryta czapeczką. ____________


Wyjaśnij znaczenie wody w rozmnażaniu się mszaków.
(przynajmniej 3 małe linijki)

Uzupełnij zdania.
W cyklu rozwojowym paproci pokoleniem dominującym jest ______, zbudowany z ________,_________ i _________. Gametofit, nazywamy także ___________-, jest niepozorną rośliną o sercowatym kształcie, przytwierdzają do podłoża za pomocą _________.

Wyjaśnij, w jaki sposób mszaki uczestniczą w regulowaniu bilansu wodnego lasów. ( 1 linijka mała :)
Podaj dwa, inne niż wymieniony w punkcie B, przykłady znaczenia mszaków w przyrodzie. (1 linijka :]
Podaj co najmniej dwa przykłady znaczenia mszaków dla człowieka (1 linijka ;)
Jakby co 1 gim Świat Biologi (nowa era) str 41,47,48,51

2

Odpowiedzi

2009-12-17T16:35:23+01:00
1)strefa włośnikowa
2)strefa wydłużania
3)strefa korzeni bocznych
4)strefa wierzchołkowa

wierzchołkowa,wydłużania,włośnikowa,korzeni bocznych

reszty jeszcze nie maiałam w szkole ;)
50 3 50
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T16:45:10+01:00
Podaj nazwę strefy korzenia, w której
*woda i sole mineralne są pobierane najintensywniej.Włośnikowa
*następuje wzrost korzenia uwarunkowany wydłużaniem się komórek. Wydłużania
*powstają korzenie, które dodatkowo stabilizują roślinę w pobliżu.Korzeni bocznych
*następuje wzrost korzenia uwarunkowany intensywnymi podziałami komórek. stożek wzrostu
Wymień strefy korzenia w kolejności ich występowania, rozpoczynając od tej, która jest okryta czapeczką.Wydłużania się, włośnikowa, korzeni bocznych


Wyjaśnij znaczenie wody w rozmnażaniu się mszaków.
(przynajmniej 3 małe linijki)
Woda jest niezbędna, gdyż to dzięki niej plemniki z plemni, przedostają się do rodni, by zapłodnić komórkę jajową.

Uzupełnij zdania.
W cyklu rozwojowym paproci pokoleniem dominującym jest Sporofit, zbudowany z korzeni, łodygi i liści. Gametofit, nazywamy także przedroślem-, jest niepozorną rośliną o sercowatym kształcie, przytwierdzają do podłoża za pomocą korzeni.

Wyjaśnij, w jaki sposób mszaki uczestniczą w regulowaniu bilansu wodnego lasów.
Ponieważ potrafią chłonąć wodę jak gąbka, magazynują ją w darniach..
Podaj dwa, inne niż wymieniony w punkcie B, przykłady znaczenia mszaków w przyrodzie.
Wzbogacają glebę w próchnicę, zasiedlają nieużytki.
Podaj co najmniej dwa przykłady znaczenia mszaków dla człowieka.
Służą do produkcji leków i kosmetyków i z obumarłych torfowców, na skutek częściowego rozkładu powstaje torf wykorzystywany jako materiał opałowy.

52 3 52