Dam 100punktów, za zadanie, ale musi być świetnie zrobione, samodzielnie, znikąd nieprzepisane!

Przyjrzyj się futurystycznemu obrazowi Umberto Boccioni, "Ulica wchodzi do domu".
a) Jak malarz wyobraża sobie nowoczesne miasto?
b) Co w nim eksponuje?
c) W jaki sposób zestawia przestrzeń wnętrza domu z przestrzenią ulicy?
d) Jakie odczucia budzi w Tobie ten obraz, a jakie wiersz Tadeusza Peiper'a "Ulica". Wskaż przyczyny swoich odczuć i wrażeń.
e) Porównaj obraz Boccioniego z obrazem Camille Pissarro "Padający śnieg, ranek". Zredaguj krótką pisemną wypowiedź: Miasto impresjonistów i futurystów - dwie podobne czy odmienne przestrzenie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T21:44:02+02:00
A) na obrazie......... pokazane jest miasto pełne chosu ludzie kturzy przechodzą przez ulice w tym mieście nijako wplatają sie tagrze w domy kture sie w nim znajdują. panuje tam przenikanie się świata ulicy z domem prywatnym.
b) w obrazie....... wyeksponowane zostało mieszanie sie ulicy z domami. widzimy tam kobietę paczącą na to jak nijako prze jej dom przechodzą ludzie.
c)zestawienie przestrzeni wnętrza domów z ulicą odbywa się poprzez pomieszanie w nim barw takich samych przy jednym jak i drugim.
d)zarówno w wierszu.......... jak i w obrazie......... pokazane jest miasto panujący w nim tłok,zamieszanie oraz wspomniane mieszanie sie ulicy z prywatnością. zauważam jednak ze autor wiersza........... bardziej zachwycał się techniką a malarz bardziej chciał wykpic mieszanie sie tych dwuch światów.
e) obraz c picasso jest znacząco ruzny od obrazu u boconiego.
na obrazie padający snieg ranek panuje spkuj dominują spokojne barwy a widzimy na nim cisze spokuj i nijako relaks zaś na obrazie ulica ..... widzimy zgiełk chałas i mnustwo ruchu.




mam nadzieje ze pomogłam. starałam sie
2 3 2
2009-09-12T21:47:44+02:00
A) Jak malarz wyobraża sobie nowoczesne miasto?
obraz jeat malowany przez futurystę, który widzi miasto jako coś nowoczesnego,pięknego ,a zarazem jest bardzo chaotyczny,wręcz przeładowany.
b) Co w nim eksponuje? Ruch ulicy
c) W jaki sposób zestawia przestrzeń wnętrza domu z przestrzenią ulicy?
wszystko zlewa się, nie odróżnia tu pojedyńczych domów ich inności indywidualności
d) Jakie odczucia budzi w Tobie ten obraz, a jakie wiersz Tadeusza Peiper'a "Ulica". Wskaż przyczyny swoich odczuć i wrażeń.
Obraz budzi trochę niepokój, chaos w głowie,(przyczyny -ostre kontury, geometria,linie kompozycji biegły w różne strony), a wiersz powoduje u mnie uczucie spokoju, ładu a nawet obojętności
e) Porównaj obraz Boccioniego z obrazem Camille Pissarro "Padający śnieg, ranek". Zredaguj krótką pisemną wypowiedź: Miasto impresjonistów i futurystów - dwie podobne czy odmienne przestrzenie?