Odpowiedzi

2009-12-17T16:42:24+01:00
W ksiazce powinno byc. Pod tematem.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T16:55:39+01:00
1.
Elementem oligarchii w ustroju Sparty było dopuszczenie do urzędów tylko obywateli - potomków ludności zamieszkującej pierwsze osady spartańskie - czyli tzw. Spartiatów lub Spartian. Byli oni sobie równi pod względem zamożności oraz praw i obowiązków politycznych względem polis. Wybierali między sobą członków ,,Geruzji” i kandydatów na stanowiska eforów.

2.
a) demokracja Ateńska
wprowadzana była stopniowo w wyniku reform Temistoklesa Klejstenesa, , Efialtesa i Peryklesa.
Pierwsze kroki w kierunki demokracji poczynił Klejstenes w latach 508/507 p.n.e

b)oligarchia spartanska
niestety nie wiem:P



c)Republika Rzymska
państwo powstałe w starożytnym Rzymie, istniejące w latach 509 p.n.e.–27 p.n.e