Zadania w linkach plisss o rozwiazanie tego jak najszybciej potrzebne na jutro ;/ NIE WIESZ JAK ZROBIC NIC NIE PISZ!!! BO ZGLASZAM !! zadania sa z cwiczen z histy dla kl 3 gim " przez wieki"

250 pkt + najlepsze rozwiazanie

http://www.wrzuc.net/get.php?what=btkqjgzvhista.1.jpg

http://www.wrzuc.net/get.php?what=421mcgjzhista2.jpg

http://www.wrzuc.net/get.php?what=g34qzdw0hista3.jpg

http://www.wrzuc.net/get.php?what=hswcxvpghista4.jpg


najlepiej robcie po kolei linki bo tak sa skanowane tematy :)

z gory wlkdzieki :)

2

Odpowiedzi

2009-12-17T19:24:56+01:00

Tego pierwszego ćw nie zrobię, bo nie mam tekstu źrodłowego.
2 ćw:
Nazwa obozu - data powstania - stosunek do władzy - data rozwiązania
BBWR - 01.1928 - zwolennicy Piłsudskiego -
Opozycja Antysanacyjna - 1929 - przeciwnicy Piłsudskiego -
ćw 3
Sanacja - oboz zwolennikow...
Rządy autorytarne - władza...
Rządy połkownikow - funkcje...
4.
ćw 1
Układ w Locarno - Francja - Anglia - Belgia - Polska - Czechosłowacja - Włochy - Niemcy - 10.1925 - nienaruszalność granic z Francją i Belgią - odmowienie nienaruszalności granic Polsce
Układ w Rapallo - Niemcy - ZSRR - 04.1922 - wyrzekły się wzajemnie odszkodowań wojennych, nawiązały wspołpracę wojskową i gospodarczą
Mam nadzieję, że trochę pomogłam :)
Jeśli uznasz moją odpowiedź na najlepszą będzie mi b. miło :)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:39:18+01:00
Link 1
zad 1
Prawdą są podpunkty nr 1,3,4,5
bezkarność polityków...
korupcja polityków...
nadużycie swobód...
nadmierne rozdrobnienie...
zad 2

BBWR(bezpartyjny blok...)
data powstania 1928 rok utworzona przez Walerego Sławka
data rozwiązania 30 października 1935 r
stosunek do władzy BBWR chciało dojść do władzy

środkowe kolumny Centrolew
data powstania 1929
stosunek do władzy opozycja wobec sanacji
data rozpadu: 1930 rok kiedy przegrali wybory i jej przedstawiciele trafiali do więzienia

obóz zjednoczenia narodowego(ozon)
data powstania tworzona od połowy 1936 jej powstanie ogłoszono w 1937
stosunek do władzy: połączenie obozu sanacji podzielonego na kilka grup,organizacja ta nie zyskała jednak zaufania
link 2
rządy autorytarne - władza nie podlegająca żadnej kontroli...
sanacja - obóz zwolenników...
rządy płk - funkcje wyższych...
ĆW 4
1 prezydenta
2 wszystkich
3 autorytarnej
4 Ignacy Mościcki
5
6 rozwiązał
7 rządy półkowników
8 większość członków wywodziła się z dawnej kadry oficerskiej
lekcja 4
tabelka układ w locarno
data październik 1925
postanowienia nienaruszalność granic z belgią i francją brak takiej obietnicy w sprawie polski
znaczenie dla Polski oznacza to że niemcy mają w planie zaatakować w przyszłości polskę
układ ten zawarły belgia francja włochy wielka brytania niemcy

układ w rapallo
data 1922 rok w genui
postanowienia ścisła współpraca niemiec i rosji
znaczenie dla polski oznaczało to że w każdej chwili połaczeni wrogowie mogą zaatakować
c 2
źle od ,,przyjaźni i napaści... z innymi państwami''
poprawnie tekst z książki od powstrzymywania się... innymi mocarstwami

źle od ,,do natychmiastowego udzielenia''
poprawnie ,,nie udzielać ani bezpośrednio ani pośrednio''

źle ,,zaatakowanemu''
poprawnie ,,napadajęcemu''
ćw 3
polska miała przyjemne stosunki z Bułgaria zawarła sojusz z Francją dobre stosunki miała z łotwą z pozostałymi sąsiadami miała chłodne stosunki dyplomatyczne
temat 5
1 P
2 f
3 p
4 f
5 p

zad 2
potrzebne były miejsca pracy,potrzeba tworzenia broni w przypadku wojny zagospodarowanie i uprzymysłowienie kraju podniesienie poziomu życia walka z kryzysem
zad 4
e7
k9
b4
h10
a2
c1
f3
i5
g8
j6
te kwadraty ponumerowałam od 1 do 10
temat nr 6
1 w wyniku plebiscytu ludności
2 polska stawia ultimatum załacza note w której żada zwrotu zaozia
3 mieszka tam więcej polaków jak czechów

zadanie2
1 Gdańsk (nie jestem pewna)
2 bałtyku
3 komunikacji przez woj popmorskie
4 ''korytarza''
5 honor
(ponumerowałam luki)

Mam nadzieje że pomogłam ;)


2 5 2