Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:10:35+01:00
3 4/7 x=25
3 4/7 =25/7
25/7 x=25
x=25 * 7/25
x=7
y=7+17
y=24

P=7*24 / 2=168 / 2=84

Ob=7+25+24=56
2 1 2
2009-12-17T17:16:13+01:00
A - krótsza przyprostokatna
b - dłuśsza przyprostokątna
b -a = 17 cm - różnicz dwóch przyprostokatnych
c = 25cm = 3i 4/7 *a

P = ? - pole prostokata
O = ? - obwód prostokata
1. Obliczam a, b z układu 2 równań z dwiema niewiadomymi

b -a = 17
c = 25 =3i4/7

b - a = 17
25/7a = 25

b - a = 17
a = 25 *(7/25)

b - a = 17
a = 7

b - 7 = 17
a = 7

b = 17+7
a = 7

a = 7
b = 24

2. Obliczam pole trójkata
Ptr. = ½a*b
Ptr. = ½*7*24 cm²
P tr. = 84 cm²

3. Obliczam Obwód trójkata
O = a + b + c
O = 7cm + 24 cm + 25 cm
O = 56 cm²


1 2 1